למשימה זו יש לבחור את אחת האפשרויות מטה. את התוצרים יש לצרף כאן
אפשרות א'
בקורס הצגנו את מגוון יונקי הבר באזור ואת הקשר בין פעילות האדם בעמק יזרעאל לאורח חייהן וסביבת המחייה שלהן.
ידוע לנו שבעתיד מתוכננים כמה פרויקטים שעשויים להשפיע על המרחבים הטבעיים בעמק- למשל הרחבת כביש חוצה עמק או שדה התעופה האזרחי בעמק.
המשימה היא להפיק סרטון קצר (עד דקה) או פוסט (עד 300 מילים) שמסביר מה עמדתכם בנושא. מה אתם ממליצים למקבלי ההחלטות לעשות כדי לסייע לאוכלוסיית חיות הבר? האם יש קשר בין פיתוח ועלייה ברמת החיים לחייהן של חיות הבר? אילו חיות בר נפוצות באיזור? מה מייחד אותן?
יש להשתמש בלפחות שלושה מונחים שנלמדו בקורס לפי הרשימה המצורפת. המשימה היא אישית. בהצלחה!
מונחים: חיות בר, מדע אזרחי, מעבר אקולוגי, מסדרון אקולוגי, ניטור אוכלוסייה, מצלמות מעקב, עקבות וסימני בע"ח, בתי גידול לחים, נחלים, השפעת האדם על הסביבה, בניית שדה תעופה/ כבישים/ יישובים, חתול ביצות, שועל, תן, חזיר בר, נוטריה, נמיה, דורבן, גירית, דריסה.
אפשרות ב':
משימה: "מסע אישי בעקבות חיות הבר בעמק יזרעאל"
רקע למשימה: עמק יזרעאל משמש בית למגוון רחב של חיות בר, שהן חלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית באזור. במהלך המשימה, תתבקשו לחקור, לדמיין וליצור יצירה אישית שמבוססת על חייה של אחת מחיות הבר באזור.
שלבי המשימה:
מחקר ראשוני:
בחרו אחת מחיות הבר המאפיינות את עמק יזרעאל (למשל: שועל מצוי, חתול ביצות, דורבן, נמיה ועוד).
ערכו מחקר קצר (באמצעות ספרים, מאגרי מידע באינטרנט או מידע אישי אם אפשרי) על החיה שבחרתם:
היכן היא חיה?
מהי סביבת המחיה שלה?
מהי חשיבותה במערכת האקולוגית?
מהם האיומים העומדים בפניה?
יצירת דמות:
תנו לחיה שלכם "אישיות" ייחודית: תארו אותה כאילו הייתה דמות ספרותית או שחקן כדורגל מוכר.
חשבו: מה היו החלומות שלה? מהם האתגרים שהיא מתמודדת איתם? איך היא חווה את החיים בעמק יזרעאל?
יצירת יצירה אישית: בחרו דרך יצירתית אחת לבטא את התובנות שלכם:
סיפור קצר: כתבו סיפור מנקודת מבטה של החיה.
שיר: כתבו שיר שמבטא את תחושותיה של החיה או מסר שהיא רוצה להעביר.
ציור או קולאז': תארו את החיה ואת סביבתה בציור שמשלב מסרים אקולוגיים.
סרטון קצר: צרו סרטון קצר (באמצעות הטלפון הנייד) שבו אתם מספרים את סיפורה של החיה בדרך מקורית.
חיבור אישי:
בסיום היצירה, כתבו פסקה קצרה שבה תספרו על מסקנות אישיות מהקורס. מה למדתם על החיה ועל הסביבה שלכם? האם זה שינה את השקפתכם?