בשטיחי הקיר העתיק של התקופה הפרהיסטורית, החוטים הבסיסיים של הטכנולוגיה הסתירו עקרונות מדעיים עמוקים. אלפי שנים לפני ספרי לימוד ומעבדות, אבותינו הרחוקים טוו הבנה פשוטה של פיזיקה, כימיה וביולוגיה בכלים וביצירות שלהם. ריקוד האש צייר את משיכות הטרנספורמציה הראשונות של אנרגיה, בעוד תהודה של אבנים רמזה על הכוחות האלקטרומגנטיים שיום אחד יחשמלו את העולם המודרני. משחק הגומלין הקדמוני הזה של סקרנות וטבע הניח את אבן הפינה למבנה הגדול של הידע האנושי שעומד לראש היום.
בקורס נחקור תופעות מדעיות באופן תיאורטי ויישומי דרך תרגול מיומנויות קדומות - הדלקת אש, טווית חבלים, הכנת שעון שמש ועוד.
דרך למידה עמוקה הכוללת התנסות בידיים, ניתוח תיאורטי של תופעות נבחרות ומדידות בכיתה, התלמידים מרוויחים הבנה עמוקה יותר של העולם - למשל - מיקום השמש ביחס לכדור הארץ, כוחות נשיאה של חבל, כוח חיכוך ואנרגיית חום, תופעות אקסוטרמיות ועוד.
עבודה בקבוצות קטנות - מרבית עבודת הכיתה נעשית בקבוצות של 2-3 תלמידים בחלוקה עצמית, כל פרויקט בפני עצמו. מה שמחזק את הדינמיות החברתית ויכולות עבודת הצוות של התלמידים
למידה מבוסס פרויקטים - המדע לא נשאר על הלוח והמיומנות לא נשארת רק בידיים, כל נושא כולל מיומנות פיזית, ניתוח תיאורטי וחקר מעשי
מותאם לקבוצה הטרוגנית - בזכות המיומנות המגוונות הנדרשות מתלמידי הקורס תפוי שכל התלמידים יפגשו נקודות חוזק וחולשה שלהם. שינוי מרענן עבור תלמידים "חזקים" ו"חלשים" כאחד.
בסיום כל קבוצת תלמידים בוחרת נושא ומכינה סרטון או מים (meme) הכולל הסבר טכני, מדעי והדגמה של הנושא הנלמד.